Izveštaj sa Rtnja i Južnog Kučaja

Komentari su isključeni na Izveštaj sa Rtnja i Južnog Kučaja

Od petka 18. do nedelje 20. maja članovi udruženja Poželi želju boravili su na dve planine, na Južnom Kučaju i na Rtnju. Smeštaj grupe bio je u planinarskom domu Đorđe Živković na Grzi.

U petak smo putovali do Grze autobusom Sutravel transa, put je protekao u skladu sa predviđenim planom, u planinarski dom smo stigli u 22.15, sačekali su nas domaćini, planinari iz PK Javorak, Paraćin koji upravljaju ovim objektom. Srdačan doček, raspored po sobama, instrukcije za sutrašnji dan ispunile su vreme do odlaska na spavanje.

Planinarski dom Đorđe Živković na Grzi

Predviđeni plan smo donekle promenili ponajviše zbog vremenske prognoze. Za subotu je najavljena kiša na Rtnju a na Grzi nije, zbog toga je doneta odluka da se u subotu penjemo na nekoliko vrhova Južnog Kučaja držeći se markiranih staza koje su inače nama poznate po kolima Treking lige Srbije. Krenuli smo ka vrhu Vis, posle se manji deo grupe odvojio i krenuo ka planinarskom domu dok je ostatak nastavio ka Javoračkom vrhu i Malom Javorku. Posle uspona na Javorački vrh idemo do raskrsnice ispod Malog Javorka gde odustajemo od uspona na sam vrh i markiranom stazom krećemo ka planinarskom domu gde nas domaćni čekaju sa odličnim gulašom. Spremno smo čekali nedelju i uspon na mistrični Rtanj.

Vis (873 m/nv) jedan od vrhova na Južnom Kučaju

Nedelja je obećavala, vedro nebo bez oblačka, rano ujutro se pakujemo u bus, delimo se na dve grupe, jedna će severnom a druga južnom stranom ka vrhu. Plan je da se oko podne nađemo na 1565 metara iznad mora na vrhu Šiljak. Vremenska prognoza je bila tačna a vodič taličan, kiša nas je i ovaj put zaobišla, sunce i oblaci su se smenjivali i gle čuda, sunca je bilo kada smo bili u šumi a oblaci su nas čuvali kada smo hodali čistinom. Svih 52 učesnika našlo se u podne na vrhu i tako na najlepši mogući način završilo ovu vikend akciju.

Najviši vrh Rtnja, Šiljak (1565 mN/nv)

O akciji bi se moglo pisati mnogo, no za ovaj put sam odabrao jedan pomalo neobičan i šaljiv izveštaj koji je sastavila Biljana Isić. Uživajte i sledeći put krenite sa nama jer mi ispunjavamo želje!