U topličkom kraju

Komentari su isključeni na U topličkom kraju

Izveštaj Zoran V.

Izveštaj sa akcije Vidojevica i Pasjača:
akcija izvedena za vikend 13. i 14 mart.
Ukupno 20 učesnika
prevoz minibus Sutravel, vozač Batko

polazak iz Subotice u 5.00 h
trasa putovanja Subotica – B. Topola – autoputem do petlje Merošina – Prokuplje – prevoj Beli kamen

Po dolasku u 11.30 h polazimo na pešačenje do vrha Vidojevice, sa 958 m/nv penjemo se na 1155 m/nv, na samom vrhu je astronomska opservatorija, dežurni radnik nas upoznaje sa radom stanice i daje nam priliku da vidimo jedan od teleskopa. Ulaz u stanicu nije bio omogućen ali i ovo što smo videli i čuli nam je pružilo veliko zadovoljstvo.

U nastavku pešačimo snegom prekirvenim stazama ka selu Vidovača gde posle nepunih 10 km hodanja dolazi naš minibus i vraća nas u Prokuplje u smeštaj Luna na obali Toplice.Smeštaj je komforan, u potpunosti zadovoljava potrebe grupe.
Ostatak dana proveli smo u šetnji gradom, sa nama je bio MIljan Ristić, planinar rodom iz okoline Prokuplja, član niškog Željezničara.

U nedelju smo se u 7 sati prevezli do obližnjeg sela Rastovnica tj do puta koji vodi u selo, dalje nema asfalta pa nismo išli minibusom nego peške. Put vodi pored Rastovničkog jezera, u centru sela je početak staze do najvišeg vrha planine Pasjače. Staza u kontinuitetu vodi uzbrdo, sa 230 m koliko je na početku sve do 971 m koliko je na najvišem vrhu Pasjački vis (na nekim kartama Orlov kamen).
Istim putem smo se vratili do minibusa, prešli smo 19 km sa oko 750 m uspona.

Povratak kući istim putem, Merošina – autoputem do B. Topola i do parkinga kod željezničke stanice.Svih 20 učesnika je oba dana prešlo planirane staze, ukupno oko 30 km + par km po gradu sa oko 1000 m uspona.

Hvala svim učesnicima akcije!

[embed-google-photos-album link=“https://photos.app.goo.gl/YfPNzYD2psuYKVKw5″ mode=“carousel“]