Na Balatonu

Komentari su isključeni na Na Balatonu

Motiv za organizovanje akcije našao sam u lepotama Balatona i okoline, u akcijama Kek Balaton (plavi Balaton) i Kek Badacsony (plavi Badačonj) koje su se održavale u subotu i nedelju 20. i 21. jula. Interesovanje je bilo veliko, uz manje poteškoće uspeo sam pronaći adekvatan smeštaj za pristojan novac u mestu Sumeg na nekih pola sata vožnje od jezera. I samo mesto Sumeg je imalo ponešto da pokaže, tako da je izbor bio odličan (moje (ne)skromno mišljenje).

Ideja mi je bila da u subotu pešačimo jednom stazom po mom izboru u okolini Balatonfureda, posle pešačenja da nastavimo do Sumega na noćenje a da u nedelju ujutro učestvujemo na akciji Kek Badacsony. Po dolasku u Balatonfured uz manje muke pronalazimo parking za naš autobus i krećemo na pešačenje. Cilj je bila dolina potoka Kološka. Na sve to nadovezuje se i deo staze plavog Balatona i uspon na vrh Tamas hegy sa vidikovcem Jokai i prelepim pogledom na Balatonfured. Opet moje (ne)skromno mišljenje je da sam izabrao dobru stazu. Bilja nas je napustila i krenula na akciju Kek Balaton 60 čiji je start bio u Balatonfuredu a cilj u Badacsonylabdihegyu, mestu gde je nama sutradan start i cilj akcije Kek Badacsony.

Naravno, evocirao sam uspomene na prolazak ovom stazom pre 2 godine u okviru akcije Kek Balaton 100, akcije na kojoj sam prvi i jedini put u životu pešačio preko 100 km. Sigurno je da ću se uvek kada budem prolazio plavom markacijom oko Balatona prisećati tih trenutaka.

Po zvaršetku pešačenja seli smo u bus i posle sat vremena stigli u mesto Sumeg i naš smeštaj u Kovako kampu. Velika većina nas je prošetala do centra, oko 5-6 km u oba pravca, posetila tvrđavu koja je na vrhu brda u samom centru Sumega. Ja, nažalost za to nisam imao vremena, uteha mi je samo pogled sa spoljne strane i obilazak centra gradića, biće još prilike da se ovde vratimo.

U nedelju smo po planu pešačili stazom plavog Badačonja. Odabrali smo stazu od 11 km, računali smo na to da nam posle pešačenja ostane vremena i za kupanje i boravak na obali jezera. Kada se nešto dobro isplanira onda se to i ostvari. Staza je bila zanimljiva, iako tih 11 km ne deluje kao nešto teško ipak nije bilo ni lako, poznati su mi bili usponi na vrhove Badačonja sa jedne akcije na kojoj sam bio pre 6, 7 godina, kratki ali vrlo strmi pa deluje da nikada nećemo stići na vrh. Naravno da smo svi stigli i uspešno prešli stazu.

Vreme do polaska kući smo iskoristili svako na svoj način, već kako ja to i preferiram kada nešto organizujem, za sve ima vremena. Ako se ja pitam ja ću i sledeće godine biti na ovom mestu trećeg vikenda jula meseca.

[lfh-gpx src=https://pozelizelju.org.rs/wp-content/uploads/2019/07/20.07.2019.-Balatonfured.gpx title=“Balatonfured“ color=orange width=3 ]An exceptionnal trail trough ….[/lfh-gpx]

[lfh-map]

[lfh-gpx src=https://pozelizelju.org.rs/wp-content/uploads/2019/07/21.07.2019.-Kek-Badacsony-11.gpx title=“Badacsony“ color=orange width=3 ]An exceptionnal trail trough ….[/lfh-gpx]