2021 – pregled

Komentari su isključeni na 2021 – pregled

U toku 2021. godine imali smo brojne aktivnosti od kojih izdvajamo sledeće:

– 2. januara, Novogodišnje pešačenje, 150 učesnika pešačilo je do jezera Majdan u četiri kolone, prva grupa je krenula sa okretnice Kelebija, državna granica, druga grupa sa okretnice Kelebija opština, treća grupa sa okretnice Srpski šor a četvrta grupa sa okretnice Makova sedmica. Na obali jezera po lepom, zimskom danu održali smo Godišnju skupštinu i tako se prilagodili vremenu u kome živimo, vremenu korone.
– 21. novembra održan je 8. Memorijal Mihajlo Kampoš u saradnji sa MZ Makova sedmica. I ovaj događaj je bio prilagođen vremenu u kome živimo, bez velike reklame želeli smo da nastavimo tradiciju održavanja memorijala, na našu radost i zadovoljsvto po lepom, sunčanom danu jednu od tri staze prešlo je hodajući ili trčeći 229 učesnika, uz 30-ak članova udruženja koji su radili u organizaciji premašili smo 250 učesnika.

Pešačenja četvrtkom namenjena su prvenstveno našim najstarijim članovima kada su godine života u pitanju. Akcije se održavaju radnim danima, svakoga četvrtka prepodne, uz vodiče Acu, dva Jožefa, Milorada, Zorana u 50 termina, u manjim ili većim grupama od 5 do 34 učesnika, ukupno je učestvovalo preko 700 učesnika koji su prosečno prelazili 10-ak kilometara po pešačenju.

Pešačenje okolinom grada, aktivnosti koje se održavaju na lokalitetima u okolini Subotice su aktivnosti koje upražnjavamo u danima vikenda kada nemamo akcije van Subotice sa većim brojem učesnika. Nekada nas je bilo 8, nekada 131, prosećno preko 20 učesnika, ili statistički u 25 pešačenja ukupno 760 učesnika.

Ravničarenja po zanimljivim lokalitetima u Vojvodini su takođe deo naših aktivnosti. U 11 akcija 353 učesnika pešačilo je okolinom Kikinde, do Arače, oko Bisernog ostrva, po kanjiškom Jarašu, okolinom Oroma, do dvorca Baba Pusta, u rezervatu prirode Gornje Podunavlje, stazom oko Zobnatičkog jezera.

Fruška gora, nama najbliža planina, najlakše i najbrže dostupna svake godine privlači svojom lepotom i raznovrsnim stazama. U toku 2021. godine 19 puta smo bili na Fruškoj gori i tom prilikom prešli celu Fruškogorsku transverzalu i posetili 15 manastira u osam etapa (pet etapa Manastirske transverzale i tri etape Fruškogorske transverzale). U ovih 8 akcija učestovao je 341 učesnik. Akcije je osmislio i vodio Milenko koji nas je nažalost napustio krajem oktobra.

Druga vrsta akcija na Fruškoj gori bila je akcija Fruška gora Slavicinim tempom koju je vodila Slavica Rašuo. U sedam navrata 376 učesnika je pešačilo umerenijim tempom stazama koje je Slavica odabrala.

Na Fruškoj gori smo bili još četiri puta sa ukupno 218 učesnika što samo potvrđuje da su fruškogorske akcije uvek privlačne za veliki broj članova udruženja.

Planine u Srbiji su u 2021 godini bile posećene više nego ikada od strane naših članova, Imali smo čak 26 planinarskih akcija, od toga 11 vikend akcija, dve višednevne i 13 jednodnevnih akcija sa ukupno 1121 učesnikom. Planine koje smo posetili i na čije vrhove smo se popeli su Zlatibor, Svrljiške planine, Homoljske planine, Ješevac, Kosmaj, Bukulja, Avala, Stara planina, Miroč, Rtanj, Kamena gora, Beljanica, Vršačke planine, Stolovi, Studena planina, Jelica, Ovčar (Debela Gora), Boranja, Gučevo, Vlašić, Kotlenik, Zlatar, Mučanj, Golija, Vidojevica i Pasjača.

Durmitor, Maglić i Prokletije su planine više od 2000 metara na kojima smo bili tokom 2021. godine. S obzirom na udaljenost od Subotice sasvim dovoljno za udruženje koje nema prevelike ambicije ali ipak ima volje, želje i znanja da stigne i na nekoliko viših vrhova. U ove tri akcije učestvovalo je 80 učesnika.

Tokom 2021. godine radili smo na markiranju dve nove staze u Subotičkoj peščari. Staza zdravlja Majdan i Staza zdravlja Tresetište markirane su u dužini od po 7 km. U toku 2022. godine u planu je dovršavanje radova na obe staze.

Na konkursu kompanije Lidl „Čisto iz ljubavi“ odabrani smo kao jedno od 10 organizacija koje je pomenuta kompanija sponzorisala u akciji čišćenja okoline. Naš izbor su bile pomenute staze zdravlja Majdan i Tresetište. 31. oktobra 42 člana udruženja čistilo je staze i tom prilikom sakupilo veću količinu smeća, pvc ambalaže i limenki koje smo predali na gradskoj deponiji.

Od Grada Subotice dobili smo poslovni prostor, kancelariju u zakup na Makovoj sedmici (dve prostorije ukupne površine 40 m2) koje smo uredili i u kojima sada imamo magacinski prostor kao i radni prostor, kancelariju koja je otvorena svakog utorka od 17.30 do 19.30 h kao i u drugim terminima po potrebi.

137 akcija pešačenja i planinarenja, 427 članova ostaje zabeleženo kao rezultat našeg rada i angažovanja u 2021. godini.
Idemo dalje, čekaju nas nove avanture i novi izazovi!