Manastirska transverzala, prvi deo

Komentari su isključeni na Manastirska transverzala, prvi deo

Izveštaj sa akcije napisao je vodič MIlenko

Pri dolasku na Frušku Goru stali  smo prvo  na Banstolu gde smo posetili novu crkvu posvećenu Blaženoj Mariji izgrađenu u Ruskom stilu. Zatim smo nastavili ka manastiru Krušedol gde smo obišli manastir koji je posvećen Blagoveštenju. Manastir je osnovao despot Đorđe Branković i tu se nalaze mošti više članova dinastije Branković. Tu su sahranjeni i pojedini srpski velikaši kao Arsenije III Čarnojević, Arsenije IV Šakabenda, Stevan Šupljikac, Kneginja Ljubica, Kralj Milan Obrenović …

Nakon toga krećemo peške, po dosta jakom vetru, ka manastiru Grgeteg u kome se nalazi vredan ikonostas, rad Uroša Predića. Tu je takođe i čuvena ikona Bogorodice Trojeručice. Unutrašnjost hrama je u rekonstrukciji.

Vetar je stao i penjemo se na greben i spuštamo do izvora Hajdučki ubavac sa kako neki tvrde najboljom vodom na Fruškoj Gori.

Nastavljamo do manastira Velika Remeta. Obilazimo lepo uređenu okolinu manastira i sam manstir. Potom se vraćamo do polazne tačke gde nas čeka autobus.

Nas 62 je prešlo oko 16 km. U 16 časova kao što je planirano krećemo nazad za Suboticu.

U okviru Manastirske transverzale 1. obišli smo i tri kontrolne tačke Fruškogorske transverzale :

Krušedol (FT-KT30) – Grgeteg (FT-KT29) – V.Remeta (FT-KT31)