Fruška gora, opušteno

Obećanje dato krajem oktobra prilikom susreta sa Kaćom na Fruškoj gori uspeo sam da ispunim u nedelju 7. decembra. Nedeljno pešačenje novosadskog Železničara delovalo je potaman nakon prošlog vikenda na Balatonu. Naravno i činjenica da će pešačenje voditi Steva Muškinja, verovatno jedan od najkreativnijih vodiča i poznavaoca Fruške gore bar za mene (sad kad me neko nazove i iskritikuje zbog ove konstatacije).

Nije mi bio problem da ustanem rano, ustajem svakako rano svakog jutra, nije mi bio problem što pada kiša, kiša svakao prestaje da pada tamo gde se ja pojavim. Jutarnji poslovni voz, ljubazni kondukter me upućuje u prvi vagon, tamo je moje mesto, to što je voz potpuno prazan nije važno, važno je da je zagrejan. Malo me brinu prsti na nozi, ona dva ožuljana, još uvek nedovoljno oporavljena. Nadam se da će izdržati.

Dva sata klackanja i stižem u Novi Sad. Nastavljam bulevarom ka prvoj autobuskoj stanici gde staju i prigradski autobusi. Ne vidim nikoga ko liči na planinara. Hm, da li je moguće da baš niko ne ide na ovu akciju danas?  Stiže autobus, svega par putnika, nekoliko poznatih lica, nekoliko onih koji svojim izgledom deluju kao planinari. Na narednoj stanici ulazi i vodič. Dobro je. Nisam uzalud došao. Izlazimo u Novom Rakovcu, čekamo grupu iz Beograda, njih 40. Deluju mi kao spasioci akcije, da ne beše njih iz celog Novog Sada čast bi branilo desetak učesnika.

Odmah na početku, blizu poslednjih kuća Rakovca ostaci manastira Dombo. Nikad čuo za ovo mesto a nije da nisam čitao o Fruškoj gori. Lepo je počelo, otkrivanjem nečeg novog. Steva za sve ima neku priču. Neko ga sluša neko ne. Neko sluša ali po običaju ništa ne zapamti. Takav sam ja.

Blagim usponom nastavljamo ka vrhu Krvavić. Kiše nema, znao sam ja. To što ima blata je tako normalno, uopšte mi ne smeta. Silazimo do Dumbovačkog potoka, uz potok nastavljamo ka vodopadu. Uočavam maratonska srca, ovuda će naredne godine proći nova staza maratona, uf ala će to biti veselo. Još su uočljive posledice velikih kiša, oborena stabla u potoku, planinari su već trasirali obilaznice na ovim mestima tako da lako stižemo do vodopada. Nakon kratkog odmora, kraćeg nego što je vodič planirao, krenulo se dalje, strmo uzbrdo ka Kobilici. Najteži deo današnje staze ipak je prošao lakše nego što sam očekivao, nije mi bilo ni mnogo klizavo a ni teško. Valjda sam se utrenirao prošli vikend na onim niskim brdima oko Balatona.

Nakon pauze za ručak na Brankovcu, iz ranca naravno, svog, usledio je uspon na Isin čot, tek da ova akcija ima planinarski predznak. Ništa ne vrede silni usponi, silasci, pređeni kilometri ako ne ispenjemo neki vrh iznad 500 metara. Moram priznati da je na Isinom čotu vodič zakazao, nije nam objasnio kako su nekada davno ljudi znali da će Iso biti tako veliki planinari i unapred mu dodeli vrh sa njegovim imenom. A čudno mi je, Steva sve zna i sve nam ispriča.

Od šumarske kuće Bučje krenuli smo nizbrdo ka potoku Dubočaš, ovuda nisam prolazio, tako mi se čini. Nešto niže je izvor sa pitkom vodom. Prateći potok došli smo pred završni uspon, milion pitanja o težini uspona, kao da penjemo neki ozbiljan vrh. Nije bilo teško, jedino se magla baš gadno spustila i drastično smanjila vidljivost. A i mrak je već pretio. Trebalo je požuriti. Deo grupe je napravio pauzu u podnožju završnog uspona, manji deo se ispeo na asfaltni put. Plavo belom markacijom usledio je spust ka Rakovcu. U potoku kraj asfaltnog puta sam oprao cipele i brže bolje nastavio putem ka Novom Rakovcu u nadi da ću stići na autobus.

Bukvalno u momentu kada sam izašao na glavni put naišao je autobus. Imao sam sreće. Pre 17 časova sam već u Novom Sadu, čekam autobus za Suboticu. Bila je ovo jedna opuštena, zanimljiva akcija. Možda je nekada ponovim u nekim novim okolnostima. Možda. Ko to da zna.

Trasa nedeljnog pešačenja

Fotografije

0 thoughts on “Fruška gora, opušteno

1. zooxy1

Da, jako lepa staza, raznolika. Spremam se i ja da je ponovo pređem negde na proleće. Za nedelju nema brige, čekam da mi se još javiš u subotu svakako. Imaćemo lep dan

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *