Juhorska transverzala

Petak 1. jul, spremam se za polazak u Jagodinu, dilema je samo vozom ili autobusom. Ranac je već spakovan, posle malo premišljanja pada odluka idem vozom, imaću društvo pa će sve biti lakše. Na stanicu voz kasni nekih 15-ak minuta, pa dobro, navikli smo, stići ćemo ako ne bude nekih usputnih komplikacija. Međutim otkačinjanje vagona, menjanje lokomotive, sve ti manevri traju beskonačno dugo, već vidim nema šanse da mi stignemo na voz za Jagodinu. Kondukteri u vozu nam daju nadu, pokušaće da zaustave polazak voza za Jagodinu jer je mnogo putnika koji treba da putuju tim vozom. Nada tinja do 21.20 kada kondukterka obaveštava sve putnike da voz neće čekati i da moramo čekati naredni voz. Tako razmišljajući kako provesti narednih pet sati u Beogradu izlazimo iz voza kad se začu glas na razglasu da voz za Skoplje i Sofiju (Jagodinu) polazi po prijemu putnika. Brzinom svetlosti smo se stvorili u vagonu, smestili se i voz je već krenuo. Negde pre jedan posle ponoći mso stigli u Jagodinu, dočekao nas je Vlada koji nas je odveo do objekta Crvenog krsta gde smo prenoćili. Bili su tu i planinari iz Kumanova. Ujutro smo sa svim stvarima krenuli od hotela Jagodina autobusom do sela Svojnovo gde je bilo okupljanje planinara za ovu akciju. Malo smo još čekali da se svi najavljeni gosti pojave i konačno smo krenuli na stazu.
Staza je u početku kolski put kroz šumu, savladavši preko 200 metara uspona na 2 km staze. Već se vidi greben Juhora sa najvišim vrhom Veliki Vetren. Još jedan strmi uspon i već smo na grebenu. Silazimo sa šumskog puta na stazu kojom se stiže na Mali Vetren ispod koga je lep vidikovac. Deo grupe ostaje tu i ne penje se i na najviši vrh. Mi naravno nastavljamo dalje i ubrzo smo na najvišem vrhu Juhora Velikom Vetrenu 774 m/nv. Zajedničko fotografisanje sa gostima iz Makedonije i ostalim planinarima, kratak predah pa nastavljamo dalje.

Staza vodi pored šumarske kuće na Zmajevici ka vrhu Bukovica. Grupa se malo razvukla, pa smo se sačekivali da se ne bi zagubili iako je staza vrlo dobro markirana. Nakon Bukovice se krenulo ispostavilo se kasnije lošim putem dalje. Umesto desno nastavili smo levo, postojale su neke markacije (verovatno neke stare) koje su nas dovele do potoka iznad kog je staza prilično teško prohodna od nagomilanih grana. Sišli smo u dolinu potoka i nastavili strmim usponom do izlaska na livadu ispod vrha Jelenjak. Tu je bila naredna kontrolna tačka.

Preostalo je da se spustimo do sela Beočić gde nas je čekao autobus i lokalna prodavnica sa osveženjem. Silazak cele grupe je potrajao više od pola sata ali je akcija završena u planirano vreme.  Autobusom smo se prvezli do manastira Ivković gde smo noćili. Domaćini iz PK Runolist su nas dočekali pasuljom a nakon toga su dodeljene zahvalnice društvima za učešće na akciji. Deo planinara se vratio svojim kućama a manja grupa je noćila u manastirskom domu i u šatorima.

Drugi dan smo pešačili do mesne zajednice Ivkovački Prnjavor gde se okupilo stotinjak planinara. Osim nas tu su bili i planinari iz Beograda i Kragujevca. Drugi deo Juhorske transverzale, ujedno i staza 4 Juhorska kladenca. Polazimo ponovo strmim usponom na greben, zatim se silazi ka reci Crna Grača. Naredna kontrolna tačka je Bakarni kladenac, voda ima boju bakra ali je sasvim dobra za piće. Iznad Bakarnog kladenca je spomenik gde smo čuli nekoliko reči o istorijskim činjenicama jagodinskog kraja. Grebenskim putem se nastavlja ka Dobroj vodi ali se pre toga staza spušta do Nikolinog kladenca, povratak je istim stazom te je deo grupe odlučio da tih 20-ak minuta koliko je potrebno da se siđe i vrati sa Nikolinog kladenca iskoristi za odmor na izletištu Dobra voda.

Nakon odmora usledio je spust, dosta dug po delom blatnjavom putu do sela Dragoševac gde je bio parkiran autobus koji nas je vratio do manastira Ivković. Pakujemo stvari, dobijamo zaslužena priznanja za pređenu stazu Juhorske transverzale i staze 4 Juhorska kladenca. Kombijem se prevozimo do Jagodine gde stižemo u minut do polaska autobusa za Suboticu. Oko 23 časa smo stigli kući. Još jedna lepa akcija je za nama.

Visinski profil staze i tracklog 1 i tracklog 2

Mapa staze

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *