Rudnik, Ostrovica, Borački krš i Vujan

Petnaest planinara se u petak 25. marta u zakazano vreme našlo ispred prostorija kluba gde je već bio minibus Bus optimal tursa. Ukrcavamo naše rančeve i polazimo. U Novom Sadu i Beogradu nam se priključuju Goran i Robert te je ekipa kompletna. Vozač Boris, mlad ali siguran i oko 21.30 časova smo u naselju Rudnik. Smeštaj u planinarskoj kući PD PTT-a Beograd.Subotnje jutro počinje sat vremena ranije od planiranog pošto se osoba zadužena za buđenje očigledno preračunala kada je podešavala budilnik na svom mobilnom telefonu. To nije poremetilo opšte raspoloženje i do 8 časova su svi željno očekivali polazak na stazu. Dobrom raspoloženju je doprinelo i lepo vreme kao i prognoza da će tako ostati celog dana.

Krećemo šumskom stazom ka grebenu Rudnika. Prvo se penjemo na Mali Šturac (1058 m/nv) pa Srednji Šturac (1115 m/nv) i na kraju Cvijićev vrh (1132 m/nv). Pošto su procene da ima dovoljno vremena odlučujemo se da odemo i na Banetov vrh (1089 m/nv). Sledi kratka pauza na prevoju i silazak na Gradovima, do Mise. Staze su markirane pa se lako snalazimo. Vraćamo se do centra Rudnika odakle nastavljamo manje više asfaltnim putem do podnožja Ostrovice.

Sledi uspon na vrh. Pažljivo, korak po korak. Nagrada je prelep pogled sa vrha i uživanje u sunčevim zracima. Neizostavno je fotografisanje sa klupskim obeležjem sa svim fotoaparatima koji su se našli na vrhu sa nama! Silazak je takođe uz povećan oprez. Preostao je najteži deo akcije, povratak do naselja Rudnik i planinarske kuće. Već pomalo umorni od celodnevnog pešačenja tabanamo asfaltnim putem zaokupljeni svojim mislima. Posle pređenih 28 km smo konačno u centru varošice. Kupujemo neophodne potrepštine u prodavnici i vraćamo se u naš smeštaj.

Tracklog Rudnik i Ostrovica  za GPS i mapa pređenog puta :

Nedeljno jutro je osvanulo sat vremena ranije jer je baš taj dan kazaljka zbog letnjeg računanja vremena pomerena sat napred. Ni to nas nije omelo da budemo tačni i u dogovoreno vreme se nađemo kod minibusa kojim se prevozimo do sela Borač. Kod crkve ostavljamo minibus i polazimo na vrh dobro markiranom stazom. Pogled sa vrha je zaista impresivan. na žalost zbog ograničenja vremena nismo se predugo mogli zadržati na vrhu. Trojica učesnika se vraćaju do minibusa dok preostali nastavljaju ka planini Vujan.

U početku nas malo zavarava markirana staza ali ubrzo zaključujemo da ona ne vodi ka našem cilju te se vraćamo stotinjak metara unazad i pronalazimo stazu, seoski put na kome se takođe ubrzo pojavljuju markacije. Celo vreme se lagano dobija na visini, staza nije zahtevna ali umor od jučerašnje akcije pomalo deluje na sve. Bez obzira na sve poteškoće kilometri lagano ostaju za nama, prolazimo selo Gornji Vujetinci, prolazimo u podnožju vrhova Klik i Bukovik i ubrzo nam se ukazuje Vujan u daljini. Staza se spušta nekih stotinjak metara. Pravimo još jedan kratak predah i kroz šumu izlazimo na grebensku stazu kojom se ubrzo penjemo na vrh Veliki Vujan (857 m/nv). Do manastira je preostalo jos oko 1,5 km spuštanja vrlo strmom stazom.

Tracklog Boracki krs i Vujan  za GPS i mapa pređenog puta :

Nekoliko fotografija sa ove akcije : fotogalerija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *